Omówienie: w tym artykule opisano niektóre typowe problemy i rozwiązania problemów z połączeniem WIFI, które mogą wystąpić w niektórych sieciach. Zwykle problem pojawia się przy pierwszym podłączeniu nowego produktu do sieci Wi-Fi. Typowe błędy mogą obejmować wpisanie jednego błędnego znaku w haśle, niewielkie problemy ze zgodnością lub krok, który mógł zostać pominięty podczas wykonywania instrukcji. Postępuj zgodnie z poniższymi zaleceniami, aby uzyskać pomoc w naprawieniu tego problemu.
Krok 1: Sprawdź, czy sygnał bezprzewodowy jest wystarczająco silny, aby zapewnić pomyślne połączenie z kamerą.
• Jeśli aparat jest wyposażony w antenę zewnętrzną, sprawdź, czy jest ona solidnie podłączona i zabezpieczona do złącza antenowego z tyłu aparatu.
• Podczas procesu konfiguracji zachowaj odległość 2–3 metrów (6–9 stóp) pomiędzy kamerą a routerem WIFI.
• Sprawdź, czy nic nie zakłóca sygnału bezprzewodowego docierającego do kamery, np. urządzenia gospodarstwa domowego lub otaczające obiekty.
Krok 2: Sprawdź, czy pasmo częstotliwości routera bezprzewodowego to 2,4 GHz.
• Większość kamer Foscam pracuje obecnie w paśmie 2,4 GHz.
• Jeśli Twoja kamera Foscam obsługuje dwuzakresową łączność bezprzewodową, możesz podłączyć ją do sieci bezprzewodowej 2,4 GHz lub 5,0 GHz.
Krok 3: Sprawdź, czy hasło sieci bezprzewodowej zawiera jakieś znaki specjalne.
• Dowolnymi znakami specjalnymi mogą być na przykład ^&*$%#. Usuń wszelkie specjalistyczne hasła z identyfikatora SSID routera bezprzewodowego. Zaktualizuj informacje o haśle w aparacie i spróbuj ponownie połączyć się z siecią.
• Będzie to wymagało zaktualizowania hasła wszystkich urządzeń podłączonych do tej sieci bezprzewodowej, aby móc się połączyć.
Krok 4: Uruchom ponownie router i kamerę.
• Jeśli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane, a nadal występują trudności z połączeniem się z siecią WIFI, wyłącz i włącz router WIFI oraz kamerę. Po dłuższym okresie użytkowania niektóre routery mogą nie zezwalać dodatkowym urządzeniom bezprzewodowym na łączenie się z siecią. Stwierdzono, że jest to szczególnie prawdziwe w przypadku starszych wersji oprogramowania sprzętowego niektórych routerów bezprzewodowych.
Krok 5: Zaloguj się do routera i sprawdź, czy funkcja filtrowania adresów MAC jest włączona.
• Kamery Foscam WIFI są wyposażone w dwie karty sieciowe. Adapter Ethernet z adresem MAC i adapter WIFI z innym adresem MAC. Jeśli w routerze włączone jest bezprzewodowe filtrowanie adresów MAC, a kamery nie ma na liście zatwierdzonych urządzeń, router nie zezwoli na to połączenie bezprzewodowe. Tymczasowo wyłącz filtr adresów MAC na routerze. Zezwól kamerze na połączenie się z routerem i dodaj do listy nowo dodany adres MAC kamery. W tym momencie można bezpiecznie ponownie włączyć filtr adresów MAC. Instrukcje powinny być dostępne do pobrania ze strony internetowej producenta routera.
Krok 6: Zaktualizuj/zmień kanał bezprzewodowy i typ szyfrowania używany przez router bezprzewodowy w sieci.
• Aktualizacja kanału operacyjnego, na którym działa router bezprzewodowy, może zmniejszyć zakłócenia, które mogą być powodowane przez otaczające sieci bezprzewodowe.
• Spróbuj zmienić szyfrowanie w sieci na WPA2/PSK AES, jeśli nie zostało to jeszcze skonfigurowane w ten sposób.
• UWAGA: będzie to wymagało zaktualizowania hasła i/lub informacji o szyfrowaniu wszystkich urządzeń podłączonych do tej sieci bezprzewodowej, aby móc się połączyć.
Krok 7: Zaktualizuj oprogramowanie routera.
• Odwiedź witrynę internetową producenta routera bezprzewodowego, z którym łączy się kamera, i sprawdź dostępność aktualizacji oprogramowania sprzętowego.
• Nowsze oprogramowanie sprzętowe routerów bezprzewodowych zwykle zwiększa wydajność produktu, zawiera poprawki błędów oprogramowania i zwiększa niezawodność produktu.
• Zainstaluj oprogramowanie sprzętowe zgodnie z dokładnymi instrukcjami producenta.
Krok 8: Po wykonaniu powyższych kroków powtórz proces konfiguracji kamery.
• Spróbuj skonfigurować kamerę dla routera bezprzewodowego, do którego próbujesz uzyskać dostęp. Podczas procesu konfiguracji upewnij się, że kamera znajduje się stosunkowo blisko routera.
• Zapoznaj się z pełną instrukcją obsługi kamery, aby zapoznać się z alternatywnymi metodami konfiguracji kamery do dostępu bezprzewodowego.
• Po skonfigurowaniu identyfikatora SSID, typu szyfrowania i hasła kamera powinna automatycznie połączyć się z routerem bezprzewodowym.