Omówienie: Czasami kamerę można skonfigurować do przekierowania portów, ale z jakiegoś powodu zewnętrznego uniemożliwia to prawidłowe działanie usługi. Przyczyn może być wiele, włączając nieprawidłowe ustawienia routera, niewłaściwą konfigurację kamery lub blokowanie przez dostawcę Internetu przekierowania portów.
Rozwiązania:
Krok 1: Sprawdź dokładnie, czy ustawienia przekierowania portów na routerze są prawidłowe.
Do przekierowania portu na routerze potrzebny jest port http kamery/NVR i lokalny adres IP.
Krok 2: Sprawdź, czy w sieci jest więcej niż jeden router.
Jeśli do sieci podłączony jest więcej niż jeden router, zanim dotrze on do zewnętrznego portu internetowego, przekierowanie będzie musiało zostać wykonane na każdym routerze.
Przykład: ISP Router 1 Router 2 Kamera
W tym scenariuszu adres IP i port http kamery w sieci LAN będą musiały zostać najpierw przekierowane na routerze 2. Następnie należy podać adres IP sieci WAN routera 2 i port http kamery w celu przekierowania portów na routerze 1.
Sprawdź, czy router 2 ma statyczny adres IP sieci WAN i zaimplementuj go, aby ustawienia działały prawidłowo. W przeciwnym razie przy następnym wyłączeniu zasilania sieci lub wprowadzeniu zmiany ustawienia będą nieprawidłowe, a kamera utraci połączenie.
Krok 3: Zmień port http i ponownie skonfiguruj przekierowanie portów na routerze.
W przypadku, gdy port jest używany przez inną usługę, można użyć dowolnego portu z zakresu 0-65535. Sugeruje się użycie w tym przypadku czterech cyfr nietypowych numerów portów.
Krok 4: Niektórzy dostawcy usług internetowych blokują niektóre porty; po wykonaniu powyższych kroków rozwiązywania problemów zakończyło się niepowodzeniem, skontaktuj się ze swoim dostawcą usług internetowych, aby bezpośrednio otworzył dla Ciebie port.